Schimbarea de viteză generată continuu de informaţie te pune în pericol. Schimbarea de viteză supune mintea la schimbări bruşte de program. Dacă am privi creierul ca pe o cutie de viteze ne-am putea întreba cum de nu cedează făcându-se praf. Creierul are mecanisme de autoprotecţie. Spiritului îi revin sarcini delicate. O imagine ieşită de sub control are o mulţime de defecte majore. În jurul tău sunt mulţi alţi ofertanţi în jocul de imagine. Ei te vor ataca în cel mai sensibil punct. Autocontrolul este prima redută care se prăbuşeşte în jocul de imagine. Războiul informaţional al viului impune măsuri de protecţie. Schimburile informaţionale cu ceea ce ne înconjoară şi înglobează sunt rapide şi vitale. De cele mai multe ori, foloseşti defectuos limbajele. Limbajele sunt principalele tale arme. Ele pot atenua un conflict sau îl pot amplifica. Te poţi proteja prin atac. Atacul poate fi limitat. Compoziţia imaginii tale anunţă intrarea în luptă a armamentului greu. Atacul limitat aduce combatanţii la masa negocierilor. Îţi construieşti imaginea. Găseşti de cuviinţă că strategia defensivă ar fi pe măsura ta. Vei fi continuu în apărare. Atacă din când în când. Adversarii vor fi contrariaţi. A induce o imagine gen eu-mă-apăr-cu-orice-preţ poate avea un efect descurajator asupra adversarilor tăi tradiţionali. Îţi poţi construi imaginea prin cooperări. Ele pot fi acceptate sau nu. Îţi ataşezi imaginea de un eveniment pe care nu-l controlezi şi al cărui scenariu nu l-ai pus la punct. Îţi poţi ataşa imaginea de a unui mai puternic. Sau îţi poţi insera imaginea în campania de imagine a unui partid, a unei firme, a unei grupări culturale. Când îţi construieşti imaginea trebuie să iei în calcul factorii de risc. Hazardul este o organizare superioară. Dacă ţii seama de el atunci poţi folosi provocările lui. Autocontrolul, informaţia şi prezenţa de spirit îţi vor fi de folos. Imaginea este cuprinsă într-o arie geografică. Termenul de geografie imaginară trebuie luat în seamă în cazul miturilor şi legendelor. Geografia este importantă nu doar în raport cu populaţiile sau grupurile ţintă. Geografia oferă suportul fizic pentru desfăşurarea forţelor. Calendarul campaniei este sub influenţa geografiei. Ciclurile şi duratele sunt determinate de geografie. Secvenţele locale de hazard sunt aşa-numitele întâmplări. Aceste secvenţe pot fi construite cu abilitate într-o campanie de întreţinere a imaginii. Secvenţele de hazard au geometrii variabile. Trebuie să ţii cont de spaţiul de joc, de tema şi rolul rău şi de ceilalţi jucători. Simbolurile te vor ajuta să construieşti. Sfera poate explicita un auditoriu într-o sală de conferinţe în timp ce piramida poate organiza efectul de imagine într-o confruntare sau în cadrul unor negocieri. O imagine haotică e un defect. Defectul de imagine poate fi controlat. Haosul poate fi utilizat în secvenţe pentru inducerea în eroare a celorlalţi combatanţi de pe câmpul imaginii. Confruntările se vor solda cu un eşec iar rata ficţională a informaţiilor folosite de adversar va creşte în proporţie geometrică. Secvenţele de haos pot fi organizate într-o campanie de imagine cu mult succes. Arta de a manipula secvenţele haotice se învaţă. Organizare înseamnă decizie şi strategie. Nu există norme şi reguli impuse atunci când îţi construieşti imaginea.
Credit art: QuintusCassius