Dacă trebuie să ţii un discurs, fii natural. Construieşte discursul pe potriva ta. Propoziţiile discursului trebuie să fie în acord cu imaginea ta . Nu te feri să ţii un discurs. Ia-ţi informaţiile necesare despre auditoriu. Găseşte cheia discursului tău. Fundamentală trebuie să fie metafizică sau realistă. Ideile aglomerate te vor împiedica să fii coerent. Dacă privirea alunecă involuntar părăsind axa Tu-Ceilalţi ai pierdut contactul. Revino printr-o glumă inspirată. Dacă rămâi suspendat în gol te vor bănui şi nu vor avea încredere în tine. Te poţi salva prin deja celebrul am avut un vis! Privirea e contactul tău cu lumea. Privirea e pe potriva temperamentului tău. Dacă ai o privire jucăuşă nu te încarcera prin exerciţii nesuferite. Nu uita că privirea poate fi sprijinită de celelalte limbaje şi de prezenţa de spirit. Eşti construit într-un spaţiu tridimensional. Travaliul mental e conform acestei construcţii. Liniile curbe pot atenua efectele negative asupra imaginii tale generate de unghiuri. Aceasta e valabilă atunci când scrii un discurs sau când apari într-o emisiune la televiziune. Poţi folosi unghiuri ascuţite în campania ta de imagine atunci când vrei să te prezinţi a fi intransigent şi plin de hotărâre. Liniile curbe accentuează idea de sfericitate. Unghiurile anunţă atacul frontal. Liniile curbe sunt ale învăluirii. Obiectele imaginii tale sunt construite. Umbrela. Automobilul. Cartea de vizită. Ele trebuie alese în acord cu tema şi rolul pe care ţi le-ai asumat. Efectul căutat e adeseori dezastruos prin artificialitate. Lejeritatea nu e întotdeauna un semn al dezinvolturii. Obiectele lejerităţii îţi pot aduce prejudicii dacă nu au un  loc bine definit în strategia ta. Hainele uşoare purtate fără convingere te pot incomoda. Ţigaretul e purtător de semn ca şi eşarfa oficială. Poţi face inovaţii. Dar trebuie susţinute de întreaga structură de imagine. Dacă eşti uşor impresionabil, culorile te vor influenţa în mod direct. Culorile au o influenţă pozitivă sau negativă asupra tuturor fiinţelor umane. Curcubeul nu e doar un fenomen. E conţinător de mesaje şi de simboluri. E un caz unic în care culorile sunt subordonate  unei structuri superioare. Curcubeul e o imagine în sine. Învaţă de la curcubeu. Tu eşti imaginea. În jocul culorilor poţi descoperi încercări manipulatorii. Eşti întrebat de ce eşti galben în obraji. Ti se induce ideea de boală şi sfârşeală. E un interviu exploratoriu. Nu da explicaţii. Alege un răspuns surprinzător şi amuzant. Stările sunt şi ele o funcţie de raport. Neutralitatea. Starea conflictuală. Stările sunt poziţionări de moment ale imaginii. Stările sunt definite de diverşi parametri. La o conferinţă de presă, unde actorii sunt diverşi şi de cele mai multe ori greu controlabili, stările pot avea o dezvoltare în cascadă. Furia poate fi provocată. Încearcă să nu părăseşti starea iniţială. E ca şi cum te-ai afla într-un car de luptă. Parametrii stărilor tale pot fi deduşi din limbajele tale  precum şi din istoriile tale. Poziţionările şi posturile sunt importante atunci când vrei să-ţi construieşti imaginea. A te poziţiona e în sens simbolic sau fizic. Suportul e divers – masă, scări, Tu-Ceilalţi, vehicule. Poziţiile pot fi inventariate. O postură ameninţătoare nu poate fi compusă  printr-o privire neutră şi un set de culori moi. Culorile tari, gestica inflamată şi privirea arzătoare anunţă insurgenţa. Poziţiile vorbesc simţurilor şi imaginarului. Ele trădează sau, dimpotrivă, întăresc efectul de imagine. Până la proba contrarie, suntem fiinţe finite. Existenţa noastră este de tip secvenţial. Axa timpului este iluzorie. Imaginea noastră este compusă din evenimente controlate, controlabile şi aleatorii. Fiecare are dreptul să-şi guverneze timpul. Dacă secvenţele tale au un regim rapid de derulare atunci va trebui să temporizezi . Dacă vrei să accelerezi, imaginea ta se va comprima. Imaginea ţine de viteză şi de axa iluzorie a timpului. Desfăşurând imaginea ta vei descoperi mii şi mii de secvenţe temporale. Cu cât  viteza informaţiilor va fi mai mare, cu atât imaginea ta va căpăta consistenţă. În afara timpului real, imaginea aparţine legendei. Legenda scapă controlului tău personal. Ea este construită prin operatori necunoscuţi sau prin formatori de opinie instituţionalizaţi sau de circumstanţă. Autocontrolul e vital pentru imaginea ta. Eşti diferit de ceilalţi. Eşti impresionabil. Eşti interconectat. Presiunea e atât de mare încât uneori pierzi controlul. E ca şi cum ai ceda pachete de energie altor fiinţe.

 

Credit image: QuintusCassius