Cu toate că adepții ideii Pământului plat susțineau sus și tare, pe baza fotografiilor realizate de sateliții care se roteau în jurul globului terestru (sic!) că avem niște găuri în cei doi poli, nord și sud, singurele găuri descoperite științific au fost cele din stratul de ozon. În realitate modul de lipire a fotografiilor realizate pe fâșii de Google a dus la nodurile de îmbinare a acestor zone „crepusculare”.

Cercetările din ultimul an au arătat că încălzirea globală a micșorat puțin această gaură, fenomenul având loc uzual în lunile mai calde, față de mărirea ei  în lunile reci, plus că vânturile din atmosfera superioară au deplasat-o spre oceanul Pacific.

NASA proiectează o misiune a unei sonde spațiale botezate Lucy, probabil după celebrul cântec al grupului britanic Beatles, „Lucy in the sky with diamonds”,  prin care vor fi explorați sateliții „troieni”, numiți așa nu după împăratul Traian.

Acești sateliți ai Soarelui orbitează pe același cerc cu Jupiter, împrăștiați de-a lungul aceleiași orbite, în două zone unde au stabilitate de traiectorie față de Jupiter și Soare și reprezintă asteroizi foarte vechi, datând de pe la începutul formării sistemului planetar solar, spun astrofizicienii.

În luna august 2019 un astronom amator, Ghenadi Borisov, a descoperit o cometă ce s-a apropiat de Terra până la 190 milioane km. Neobișnuit a fost faptul că ea venea din afara sistemului solar, datele sale de velocitate arătând că vine dinspre alte stele, „circulă” cu mare viteză (de până la 88 km/sec) și se va depărta de Soare, poate pentru totdeauna.

Speculațiile acestui vehicul aflat în vizită prin sistemul nostru au făcut pe astrofizicienii NASA să îndrepte telescopul spațial spre acest obiect, în timp ce jurnaliștii terrieni publicau titluri ca: „Ne-au descoperit extratereștrii?”, „Obiect interstelar ce ar putea fi o sondă extraterestră, revista centrului universitar Harvard argumentează dar experții sunt sceptici”, „Cercetătorii  NASA apreciază că căutarea vieții extraterestre ar putea deveni mai „agresivă” (institutul SETI), Astronomii obișnuiți discută posibilitatea ca Oumuamua ( numele cu care au botezat cometa aceștia, n.n.) să fie o navă extraterestră”, ”Oumuamua este o navă extraterestră cu motoarele defecte”,

”Misteriosul asteroid interstelar ar putea fi o parte a unei nave extraterestre, spun astronomii”,

„Oumanuma – prima navă interstelară care vizitează sistemul nostru solar este sub acoperire…”   etc.

În final vă las în compania acestui film documentar cu o coloană sonoră terifiantă.

Surse & credits: NASA, seti.org, CNN, Independent.co.uk, mauinow.com, The wild heretic, Foto sateliti troieni: 0nlyhum4n.wordpress.com