Conducerea NASA din Marshall Space Flight Center testează motorul  Deep Space Engine 100 lbf, un sistem de propulsie chimică, compact, ușor, cu costuri reduse.

DSE-landing-page-image

Acest sistem poate funcționa la temperaturi foarte scăzute, ce permit utilizarea sa în medii extreme și are o capacitate de funcționare pe termen lung. Scopul proiectului DSE Thruster Qualification este de a califica motorul pentru zborul în spațiu. Proiectul își propune să efectueze teste de calificare care reprezintă ciclurile de misiune ale unei viitoare misiuni de demonstrație tehnologică (TDM) asupra tehnologiei astrobotice Peregrine Lunar Lander și a Prospectului de resurse al NASA Lander. Luna aceasta s-a lansat pe orbită și în vara 2018 vor urma testele în spațiu.

emdrivemotor

Într-o premieră tehnologică o echipă de ingineri NASA a demonstrat o autonomie precisă  în navigația cu raze X,  în spațiu. O inovație care ar putea revoluționa capacitatea NASA de a pilota în viitor nave spațiale robotizate în extremitatea sistemului solar și dincolo de marginea sa estimată.

xraynavigation

Demonstrația pe care echipa a efectuat-o cu un experiment numit Station Explorer pentru tehnologia de calculare a timpului și navigației cu raze X din spațiu, numit SEXTANT, a arătat că pulsurile cu durată de milisecunde ar putea fi folosite pentru a determina cu precizie localizarea unui obiect care se deplasează cu mii de kilometri pe oră în spațiu – similar cu modul în care sistemul global de poziționare, cunoscut sub numele de GPS, oferă servicii de poziționare, navigare și sincronizare utilizatorilor de pe Pământ cu un set de 24 de sateliți de operare, dar de data aceasta cu surse galactice (stelare) de raze X.

 

SKYLON

 

skylon

Fundamental pentru designul său este sistemul de propulsie care lansează o navă de la orizontală, pe pistă, până pe orbita Pământului pe la circa 600 km. Motorul cu rachete sinergetice de respirație aeriană (SABER) este un nou tip de motor rachetă care încorporează elemente ale unui motor cu reacție în proiectarea sa. Tehnologia SABRE și în special, tehnologia avansată a schimbătorului de căldură, oferă un progres în propulsie, față de cea a motorului cu reacție, ceea ce face ca rachetele în trepte  să devină o tehnologie depășită. Tehnologia de vârf a motorului REL oferă o fiabilitate sporită, o reducere de zece ori a costurilor și accesul mai ușor în spațiu. Nu vor mai fi misiuni în spațiu planificate într-un timp de  luni sau chiar ani, înainte. Aeronava spațială Skylon a REL (Reaction Engines Limited) va putea decola și ateriza de pe o pistă, ceea ce înseamnă că o misiune spațială poate fi planificată și condusă la fel de ușor ca un zbor comercial.

Dedalus (proiect conceput în anii 70)

projecto-daedalus-05

Motorul cu explozii nucleare ar trebui să aibă 54000 tone greutate. În imagine este alături de racheta Saturn V.  Deocamdată nu există resurse și tehnologie pentru acest proiect, dar ar trebui asamblat pe orbită, pentru că nu s-au conceput rachete suficient de puternice pentru a-l ridica de la sol, plus că modul de funcționare ar fi dezastruos pentru ecosistemul planetar. Dar ar putea ajunge la Steaua lui Barnard (aflată la distanța de 6 ani-lumină) în circa 50 ani tereștri.

Sună bine acest proiect pentru următorul secol, nu?

Surse: NASA, dpaonthenet.net, liverscience.com, tecnologiasdeultimogrito.com