01. Guten Abend, Leute
02. Deutscher Wald
03. Unter Tage
04. Auf Engelsflugeln
05. Intercity Rheingold
06. Der grosse Atem

O surpriză totală! Am ascultat albumul cu puţină vreme în urmă, cu toate că auzisem în treacăt de el de mult-mult timp. A apărut în 1981 la Sky Records, un studio încă activ prin 2016, unde au mai scos albume fenomenale Roedelius, Moebius, Adelbert Von Deyen, Berndt Scholl, Günter Schickert, Cluster şi mulţi alţii. Încă de la prima piesă Guten Abend, Leute ( Bună seara, oameni! ) ne dăm seama că avem de-a face cu cineva care ştie cum se lucrează cu clapele. Cu toate că este singurul ei album de acest fel, Dorothea Raukes, cea care este în spatele lui Deutsche Wertarbeit, este cea care făcea sintetizatoarele să răsune în formaţia Streetmark din Dusseldorf ( Kraftwerk si altii!!! ). Compoziţiile pieselor sunt extrem de diferite, ceea ce dovedeşte o bună cunostere nu numai a hardware-ului ci şi a mişcării muzicale a acelei epoci. Ca şi synth-uri a folosit cu precădere Korg şi se pot auzi unele sunete specifice, mai cu seamă cele de secvenţe ritmice.  A treia piesă Unter Tage este clar îndreptată spre şcoala Berlineza de muzică, cu basul în ritmul specific acestei şcoli. Cred că a ascultat cam tot ce a apărut până atunci, cel puţin la Sky Records, pentru că piesele albumului au câte ceva din fiecare muzician ce şi-a lăsat sunetele să curgă pe frecvenţele modulatoarelor şi a mesei de mixaj de acolo. Roedelius, Adelbert von Deyen şi Cluster, se pot regăsi în Deutsche Wertarbeit, totul făcut în mod voit de către autoare. Foloseşte şi vocoderul în câteva piese, dar mai mult în stilul lui Peter Bauman din Transharmonic Nights decât în cel a lui Kraftwerk.

Nu pot decât să spun că albumul merită măcar o audiţie dacă nu mai multe din timp în timp! Nu are o personalitate aparte dar este mai profesionist compus decât altele, apărute în aceeaşi perioadă.