Numele „horrorcore”, așa cum a ajuns să fie cunoscut subgenul hip-hop cu tematică gore, a devenit o ramură sinistră a rap-ului underground. Rădăcinile horrorcore-ului pot fi urmărite de la Jimmy Spicer, care cânta rap cam pe vremea când l-a întâlnit pe Dracula pe single-ul său epic din 1980, „Adventures of Super Rhyme”, sau la DJ Jazzy Jeff și Fresh Prince piesa „Nightmare on My Street”, care parodia franciza horror „Nightmare on Elm Street” în anii ’90. Încă de la început, povestea de dragoste a rap-ului pentru filmele horror a avut întotdeauna o anumită … încolțire în mitologia modernă creată de Bram Stoker. Care, la rândul său, se pare că a fost inspirat de un scriitor maghiar Armin Vambery, care a colectat din zona transilvană zvonistica maghiaro-săsească lansată în campania de denigrare a voievodului valah cunoscut cu numele de Vlad Țepeș.
Genul oribil a câștigat notorietate datorită pieselor exagerate, inspirate din filmele de groază, create de Geto Boys și afiliatul lor texan Ganksta Nip , carnagiului comic al unor rapperi precum regretatul Koopsta Knicca de la Three 6 Mafia și geniului conceptual al trupei Gravediggaz , liderul RZA . Deși genul a cuprins patru decenii și numărul este în creștere, a câștigat avânt în anii ’90 și la începutul anilor ’90 prin melodii șocante precum „Kim”, scrisoarea de dragoste macabră a lui Eminem către fosta sa iubită, și „Dead Body Man”, creată de rivalii săi de atunci, Insane Clown Posse .
În alte părți, horror-ul și-a făcut apariții macabre în versuri de Bone Thugs-n-Harmony , Kool Keith în rolul Dr. Octagon și alții. De atunci, stilul a creat metastaze, răspândindu-se prin canale contemporane, de la City Morgue și Flatbush Zombies la Kim Dracula și $UICIDEBOY$ (care au chiar și o melodie numită „Stop Calling Us Horrorcore” ). Sunetul horrorcore a avut mutații în timp, dar conținutul – o obsesie pentru tot ce este macabru și sângeros – rămâne cu o consecvență veselă.
Chiar la timp pentru acea cea mai îngrozitoare sărbătoare, vă prezentăm o colecție critică de piese horrorcore de bază (și câteva piese care vor deveni în curând clasice cult).
Rockul a fost asaltat de trupe cu repertoriu macabru, celebrele capete de mort fiind nedespărțite recuzitei și vestimentației majorității rockerilor și bikerilor de pe mapamond.
Hells Bells, AC-DC, o capodoperă de succes, exemplifică acest curent.
Din repertoriul Iron Maiden am ales Vampire Hunter:
Dar și curentul synth-pop ne-a delectat cu Love Song for a Vampire, creat de Annie Lennox.
Reamintim și piesa grupului rock-wave Queen, Who Wants To Live Forever,
Nu vă fie frică de întuneric!
Le vom asculta la evenimentul Helionween care se va desfășura vineri 31 octombrie (un 13 inversat) în sala Orizont a Uniunii Scriitorilor Timișoara, de la ora 19,00 la 24,59.
Vezi si Helionween