In ultimii doi ani au disparut edituri si cateva publicatii periodice si neperiodice si evenimente de benzi desenate. Laurențiu Neagu, 2d generalist, ne propune un nou proiect de publicatie BD: NEMURITORII
Urata ca Muma Padurii… nesatul ca un Capcaun… Frumoasa ca o Cosanzeana…
Literatura populara isi pierde incet din influenta asupra vietilor generatiilor tinere. Bibliotecile au disparut, internetul e mai mult o sursa de pierdut vremea decat un mijloc de informare. Cred cu tarie ca pe langa a invata sa scriem si sa vorbim corect romaneste, trebuie sa ducem mai departe povestile nemuritoare ale copilariei pentru ca prin povesti, care au darul de a captiva imaginatia, se transmit mai bine valorile unei comunitati.
„Nemuritorii“ nu este primul proiect de benzi desenate care imprumuta din povestile traditionale romanesti. Si poate nici ultimul. Ce vrem noi sa facem este o revista romaneasca de benzi desenate, folosind ca vehicul arhetipuri bine cunoscute. Vor fi licente literare si artistice suficiente cat sa pastreze interesul generatiilor tinere, insa fara sa altereze morala ca pilon central al povestii. Revistele tipice americane de ‘comics’ sunt rezultatul a zeci de ani si milioane de pagini desenate de autori din cele mai variate culturi. Ar fi o intreprindere eronata sa incercam sa copiem si sa adaptam super-eroi in cadru mioritic.
Titlul seriei, „Nemuritorii“, este descrierea simpla a unor personaje imaginare (sau nu) care si-au dobandit acest titlu/statut prin eforturi care pot parea supra-omenesti – in cele mai multe cazuri sunt eforturi obisnuite aplicate in situatii neobisnuite, ca o incordare a muschilor morali mai curand – in opozitie cu super-eroii obisnuiti care triseaza nitel cu ajutorul fie al unor gadget-uri la care nimeni nu mai are access, fie al unor abilitati literalmente supranaturale. Primul arc de 6 numere va introduce 3 personaje pozitive si 3 negative, succesiv.
Grafica revistei “Nemuritorii“ va incerca sa calce pe urmele ilustratorilor romani din perioada de dupa razboi pana in 1989. Personal cred ca revistele americane sunt o explozie vizuala gratuita, cu exagerari pe toate planurile ca un efort literalmente supra-omenesc de a creste – sau de a pastra – vanzarile la maximum.
E inca devreme sa speculam cum va evolua proiectul – abia am lansat campania pe Indiegogo – si avand in vedere ca ne propunem sa scoatem revista la un pret accesibil va fi nevoie de ceva creativitate sa evitam un esec publicistic. In aceeasi ordine de idei, distribuitorii care nu au o oferta decenta si un ritm constant al platilor vor fi evitati. Preferam micile magazine, librarii si alte astfel de locatii unde adevaratii impatimiti al benzilor desenate se simt la ei acasa, si de unde isi pot procura revista fara un efort financiar vizibil.