Dacă vrei să te poziţionezi în viaţa reală trebuie să cunoşti în amănunt dimensiunile şi structura imaginii tale. Ce gândeşti despre aceste lucruri? Cum evaluăm tendinţele? La prima vedere nu ar fi prea greu. Tendinţele actuale  par evidente. Presiunea informaţională dă o notă gravă deciziei. Tendinţa ar fi virilitatea actului decizional. Hotărârea. Clarviziunea. Intuiţia. Intuiţia e un drum scurt pe care mintea ta îl parcurge în viteză. Sfârşitul mileniului a impus virilitatea ca tendinţă în viaţa politică, în domeniul cultural, în mediul de afaceri. Grupurile reclamă un lider. Liderii diverselor grupuri sociale au o sarcină ficţională de numire grea. Fie grup politic sau un grup de prieteni, liderul trebuie să-şi construiască o imagine de forţă. Nimeni nu menajează pe nimeni. Tendinţa mileniului e a războinicilor. Numeşte o altă tendinţă şi caută punctele de contact ale imaginii tale cu ea. Ai nevoie de un rol. Eşti un RAZBUNĂTOR? Poţi fi numit ca fiind Imaginea unui răzbunător? Te impresionează nedreptăţile, ticăloşia, răul? Eşti gata să  te baţi pentru alţii? Ai putea fi un JUSTIŢIAR. Atunci toate acţiunile tale trebuie să fie conforme acestui rol. Orice pas greşit duce la ştirbirea imaginii pe care ai impus-o de la bun început. JUSTIŢIARUL are un limbaj adecvat. Cinematica corpului său reflectă rolul în întregime. Axa longitudinală este continuă şi nu curbată. Atât din punct de vedere metaforic cât şi fizic. JUSTIŢIARUL intră în luptă. E tipul viril. Are o constituţie robustă. Imaginea lui nu cere o structură adiacentă. O astfel de structură e reclamată în cazul în care constituţia fizică nu anunţă adversarul că are de-a face cu un Superman. Acţiunile şi limbajele folosite sunt adiacente şi necesare. Dacă ai o constituţie firavă nu înseamnă că nu poţi deveni un JUSTIŢIAR. În asemenea cazuri, ai nevoie de o strategie complexă bazată pe acţiuni inteligente şi pe fler. Instrucţiunile imaginii tale trebuie să cuprindă TEMA. Îţi poţi alege o infinitate de teme. Eşti liber să alegi. Ai stabilit tema. Analizeaz-o în funcţie de  datele, conexiunile şi dorinţele tale. Vrei să fii lider. Alege o temă pe măsură. Tema ta poate fi lupta . Oricare ar fi adversarul tu te vei lupta. Nu cedezi. Îţi poţi alege şi alte teme. Poluarea. Te vei comporta ca atare. Salvarea oamenilor. Vei proceda în consecinţă. Îţi poţi compune imaginea în felurite feluri. Ai nevoie de un set de propoziţii. Compoziţia te ajută să faci unele retuşuri. Aşa va arăta imaginea la final. Construieşte modelul ideal. Autocontrolul poate fi o piedică? Cunoaşterea ta începe cu aventura Imaginii tale. Numeşte imaginea ta. Într-o propoziţie de zece cuvinte. Numeşte-i pe Ceilalţi. Numeşte Orarul tău. Numeşte Concepţia de viaţă. Toate aceste elemente te ajută să compui un model. Compoziţia înseamnă opţiune. Numirea înseamnă asumarea unui risc. Eşti prea virulent în relaţiile cu ceilalţi? Eşti dezordonat? Imaginarul tău e dezordonat? Cum ai vrea să fii de fapt? Ce lipseşte din modelul tău? În fiecare exerciţiu al Imaginarului se regăsesc hiatusuri de Imagine. Creierul fie se protejează, fie uită din proprie iniţiativă aspecte care nu-l interesează. Tu te prezinţi lumii. Nu o faci întotdeauna după un plan. Partidele politice, marile firme, VIP-urile se prezintă lumii. Ele organizează campanii inspirate sau nu. Şi tu poţi avea propria ta campanie de imagine. Îti pui la punct calendarul de campanie. Dacă e toamnă. Dacă e secetă. Dacă sunt alegeri. Totul poate servi campaniei tale de imagine.

Credit Image QuintusCassius