A te face cunoscut e uneori foarte simplu. Încalci nişte reguli. Înoţi împotriva curentului. Te vălureşti când toată lumea se comportă liniar, rigid, obtuz. Faci un lucru de-a dreptul surprinzător. Nu trebuie să uiţi, oamenii sunt în general orbi, muţi sau surzi, nu aud, nu sunt interesaţi de orizontul de dincolo de propriul lor orizont. Fiecare se pune pe el în centrul atenţiei sale. Adaugă valuri despre el însuşi, aduce valuri de amintiri în prezent, se lasă vălurit de ceilalţi fără însă a recunoaşte asta. Se numeşte pe sine construind egoist propriul câmp de imagine vălurit. S-ar putea însă să descoperim că nu e egoism ci doar o chestiuni de economie informaţională în sensul că întreaga fiinţă, pentru a se putea orienta în înaintarea ei prin Univers, acceptă şi caută simplificări matriceală. Pare că nu mai încap şi alţii în câmpul ei vizual. Aici trebuie să dai bătălia decisivă. În câmpul vizual. Nu ai cum să-ţi construieşti imaginea fără un CALENDAR. Numit, Calendarul, în acest caz, e asemenea unei ENCICLOPEDII. El nu conţine informaţii doar despre date importante. CALENDARUL DE IMAGINE e o structură complexă, vălurită în toate direcţiile, care conţine cvasitotalitatea conexiunilor temporale şi relaţionale. Nu uita că evenimentele leagă între ele personalităţi, grupuri sociale, tendinţe, mari evenimente. Dacă vrei să organizezi un miting caută în propriul calendar de imagine conexiuni pentru acest eveniment. Conexiunile pot fi legate de tradiţiile locului, de compoziţia participanţilor la miting, de starea vremii, de marile evenimente din istoria momentului. Discursul tău trebuie să fie convingător şi a prelua o imagine puternică din proximitatea imaginarului colectiv de dată recentă ar putea fi cheia succesului. Primul pas e uşor în măsura în care eşti hotărât să-ţi guvernezi imaginea. iţi vei stabili o strategie-cadru şi o ţintă virtuală. Adevărata ţintă, în cele mai multe cazuri, poate rămâne secretă. După o perioadă oarecare, o vei face publică. Întâi stabileşti o structură de imagine de încercare. Urmăreşti valabilitatea tacticilor. Urmăreşti impactul pe care îl au noile tale acţiuni. Nu e suficient să declari că te-ai hotărât fie să salvezi lumea fie să ajungi un mare om politic fie un mare om de afaceri. Plasează mesajul în imaginarul colectiv prin intermediul unor acţiuni uşor de decodificat de o mare parte din oameni. Unii oameni politici sau oameni de afaceri îşi confuzionează publicul prin tactici de imagine sofisticate. Simplitatea e o construcţie mirifică. În ICAN, simplitatea e definitorie. Fiecare poate reduce Imaginea sa numind-o ca şi cuvânt. Strategiile sunt coloana vertebrală a imaginii. Imaginea nu este o construcţie statică. Strategiile organizează imaginea. Din punct de vedere al protecţiei informaţionale a unei campanii de imagine, strategiile sunt secrete. Dacă vrei să-ţi construieşti imaginea, foloseşte o strategie falsă pe care o vei mediatiza. Interviurile, conferinţele de presă, comunicatele constituie tot atâtea surse de informaţii despre strategia de imagine. Acţiunile, evenimentele şi secvenţele de haos-hazard neprotejate strategic vor conduce la desconspirarea strategiei de imagine. Imaginea ta nu poate prinde contur fără o structură. Ştii care sunt liniile de forţă ale imaginii tale? Poate că eşti tipul insurgent şi atunci am putea construi o structură bazată pe insurgenţă. Poate că , dimpotrivă, imaginea ta are o structură complexă. Şi atunci Imaginarul tău va trebui să stabilească multiplele tale dimensiuni. Pasiuni. Crez. Ideal.
Credit art: QuintusCassius