Până în prezent, cea mai veche dovadă de viață din istoria de 4,5 miliarde de ani a Pământului se afla în interiorul unei pietre de 3,7 miliarde de ani din Groenlanda, descoperită în 2016. Lucrările anterioare, din 1996, au susținut, de asemenea, că au găsit semne de viață în Pietre de 3,8 miliarde de ani de pe insula Akilia din Groenlanda, deși aceste constatări rămân  încă în dezbateri.  [În imagini: cele mai vechi fosile de pe pământ]

Acum, oamenii de știință care analizează rocile vechi de 3,95 miliarde de ani din nordul Labradorului din nord-estul Canadei sugerează că au găsit material generat de microbi. Acestea pot reprezenta cele mai vechi dovezi ale vieții găsite încă pe Pământ, a declarat autorul principal al studiului, Tsuyoshi Komiya, un geolog de la Universitatea din Tokyo.  Cercetatorii au examinat cele mai vechi roci metazeimentare cunoscute, cele realizate din sedimentele care au fost ingropate sub roca ulterioară și supuse unor presiuni și temperaturi ridicate, cauzănd cristalizarea sedimentelor. Zona în care au adunat rocileeste foarte departe de orice sat sau oraș, a spus Komiya.

Oamenii de știință s-au concentrat asupra granulelor din grafit, un material fabricat din foi de carbon. Studiile anterioare au sugerat că viața ar putea avea ca rezultat grafitul care este îmbogățit în izotopii mai ușori ai carbonului. (Izotopii unui element variază în câți neutroni posedă în nucleele lor atomice.)

Rocile descoperite în Australia și anunțate cu urme de viață datate la 3,5 miliarde ani au fost catalogate de unele analize ca susceptibile de contaminare cu materiale mai noi, deci nu pot fi considerate relevante. (foto de mai jos).

Bazat pe izotopii de carbon găsiți în grafitul din rocile Labrador, cercetătorii au sugerat că este de origine biologică. Modul în care vechea rocă a cuprins acest grafit a sugerat că aceste semne de viață noi nu au provenit ca o contaminare din perioadele ulterioare. Cercetările viitoare pot analiza compoziția grafitului și a mineralelor însoțitoare pentru a identifica tipurile de organisme timpurii care le-ar fi putut crea, precum și mediul în care au trăit. Acest lucru ar putea pune în lumină originea și evoluția vieții pe Pământ.

După newsroom.unsw.edu.au, livescience.com