1. Din câte știu ai interacționat cu Paradox Interactive. Cum ai descrie această experiență?

Experiențele mele cu ei au fost foarte pozitive. De fapt, am intrat în dialog cu ei după ce am discutat cu cei de la White Wolf (creatorii WoD). S-au uitat peste mod și au fost foarte impresionați. Atât de impresionați încât m-au contractat ca freelancer pentru alte proiecte ale lor. Mi-a plăcut foarte mult să lucrez cu ei. Însă n-am putut ține pasul cu ei. Am un job fulltime și alte responsabilități iar cantitatea de muncă era copleșitoare.  Apoi, să lucrezi la distanță e foarte greu, trebuie să interacționezi cu colegii tăi, să lucrezi în echipă. E mult mai ușor să întrebi direct. În schimb, e foarte dificil atunci când între tine și colegii tăi sunt diferențe de fus orar iar tu lucrezi în timp ce ei dorm. Pentru mine e mult mai productiv să continui cariera pe care o am deja.  Dacă eram cu douăzeci de ani mai tânăr probabil că m-aș fi mutat la ei.Mulți alți creatori de moduri au fost angajați de ei.Chiar dacă nu mai sunt angajat, sunt încă parte a comunității Paradox și particip la diverse evenimente organizate de ei. Îmi place că pun foarte mult accentul pe participare, oferind modderilor același programe și instrumente pe care le pun la dispoziție și developerilor..

Pentru mine acest mod este un hobby foarte plăcut. Prefer să am ritmul meu și să mă concentrez pe ce vreau eu, ceea ce nu ar fi foarte bine pentru o companie care dorește să lanseze un produs.

2. Ce crezi despre următorul joc din seria Vampire: The Masquerade-Bloodlines?

Atât de multe gânduri! Nu am jucat când a apărut pentru că în acel moment nu aveam un computer destul de performant. Până când l-am jucat, am beneficiat de patchuri neoficiale. Acest lucru, desigur, este un alt exemplu minunat al modului în care moderii pot salva un joc. VTMB este un clasic și a influențat pozitiv multe alte titluri de atunci.

The Masquerade-Bloodlines

Mă simt destul de încrezător în Paradox Interactive în ceea ce privește acest joc, chiar dacă ei doar îl publică. Ei s-au specializat pe jocuri de strategie deci nu cred că s-ar fi descurcat cu un RPG. Deci povara cea mai mare stă pe developer, Hardsuit Lab. Însă ei au experiența și talentul pentru a face un joc foarte bun. O reușită mare ar fi ca acest sequel să fie mai bun decât originalul, care încă se poate cumpăra (și are vânzări bunicele). Asta e cea mai mare satisfacție, să produci ceva ce va fi extraordinar și peste ani.

Ce aduce Paradox e tocmai această tendință de a-l lăsa pe jucător să-și aleagă și să-și construiască povestea. Nu cred că există vreo companie care ar reuși să aducă atât de mult conținut într-un joc încât să poată satisface un fan WoD. Oricine ar deține licența pentru universul acesta, nu poți să ignori istoria creată în mai bine de douăzeci de ani. Mă aștept să se păstreze colaborarea foarte bună cu comunitatea și să nu se limiteze la profitul pe termen scurt, cum au făcut alții.

3. În încheiere, care e personajul tău favorit din World of Darkness? Te rog să ne spui câte ceva despre el.

Lambach RuthvenLambach Ruthven. La prima vedere pare un filfizon fricos, dar eu îl consider un supraviețuitor ce cunoaște îndeaproape ororile ce se ascund în WoD, întrucât a participat la multe evenimente importante pentru poveste, cum e Revolta Anarhilor. Consider că e un personaj care merită să-l joci, mai ales datorită diferențelor semnificative între arhetipul clanului său (Tzimisce – inumani, sadici) și trăsăturile lui. Apoi, mai e și relația lui cu Dracula. Poți să-l consideri un nobil răsfățat care a fost transformat fără voia lui într-un vampir. Dar dacă vrei să duci jocul de rol la un nivel avansat, poate fi un personaj interesant, întrucât este un vampir destul de bătrân, ce cunoaște foarte bine regulile jocului