Cea mai interesantă viziune a unui dialog între civilizații este cel al unui limbaj matematico-ligvistico-muzical.

Prima realizare cinematografică notabilă în această direcție, a contactului cu altă inteligență, se pare că este Întâlnire de gradul trei un film de speculație științifică, din 1977.

Un sunet cu presimțiri sumbre  ne înfioară din filmul realizat după nuvela lui Carl Sagan și a soției sale, Ann  Druyan, Contact:

In manieră umoristică SF am fost amuzați de scenele din Men In Black.

În subteranele Death Metal îl găsim pe Hypocrisy cu piesa The Abyss (The Arrival)

Filmul Arrival a fost oarecum revoluționar, fiind o nuvelă psihologică și una detectivistă, în același timp. Latura emoțională umană a fost exploatată la fel de profund ca cea științifică, unde paradoxurile temporale își găsesc locul lor bine definit în construcția regizorală. Limbajul este pictural – matematic, conceptele transmise fiind un fel de ideograme complexe. Ideea clivajelor este că Viitorul influețează Prezentul.

Trei provocări, cu teme SF  și trei filme rezultate:

– dacă va apara omul care își va folosi întraga capacitate a creierului, suntem pregătiți să îl înțelegem?

– dacă am trăi veșnic, cum ne vom transforma, psihologic?

– dacă visele și realitatea virtuală ne va domina, va supraviețui specia umană?

Transcederea timpului poate fi realizată prin puterea minții?

Sunn-O cu albumul de muzică experimentală Monoliths and dimensions ne aduce aminte de tema contactului civilizației superioare cu viața pământeană din Odiseele Spațiale ale lui A.C. Clark și Stanley Kubrick.

BassAliens.

Helio)))Sophist.

 

Imagine universetoday.com