Orașele europene ar putea fi ușor conectate între ele cu un sistem de transport extrem de rapid, cunoscut sub numele de „Hyperloop”, care este acum la prima sa instalare, de testare, pe continentul european.
Sistemul Hyperloop este alcătuit din „păstăi” pline de pasageri și marfă, care sunt accelerate printr-un tub de joasă presiune până la destinația lor.
Câștigătorii unui concurs de tehnologie Hyperloop, deținut de compania SpaceX a vizionarului Elon Musk, au dezvăluit săptămâna aceasta prima facilitate de testare a sistemului de transport feroviar din Europa. Traiectul de aproape 100 de metri este folosit pentru a testa toate sistemele Hyperloop, în vid, la viteze reduse. Companiei Hardt Global Mobility a pus bazele comercializării tehnologiei dezvoltate de echipa de concurs de la Delft University of Technology din Olanda.
Reprezentanții Hardt au declarat că aceasta reprezintă primul pas într-un plan de patru ani pentru a construi un sistem Hyperloop care va lega două orașe europene.
O a doua linie de testare de mare viteză va fi construită până în 2019, a anunțat Reuters. Și până în 2021, un Hyperloop comercial ar putea face legătura între Amsterdam și Paris. [În fotografia de mai jos: Brogan BamBrogan, director, co-fondator al companiei Transit Superfast „Hyperloop One”]
Provocările constructorilor acestui sistem inovativ sunt: viteza maximă, luarea de viraje, comutarea benzilor, toate în siguranță, cu poluare și zgomot mult mai mici față de clasicul sistem pe cale ferată.
O altă companie (care nu are legătură cu Musk) construiește o pistă de testări pe scară largă în deșertul Nevada. Aceasta, cunoscută sub numele de DevLoop, ar putea organiza un test public chiar în această vară, au spus reprezentanții companiei.
Elon Musk a spus că vasele vor transporta încărcătura la aproximativ viteza sunetului, 1200 km/h. Acest lucru ar putea face ca timpul de călătorie între Paris și Timișoara să fie sub 90 de minute, comparabil cu al avioanelor.
https://youtu.be/mK85–PpvAY
Surse: Reuters, wired.com, Livescience, engt.co, CNN, GenerationChallenge.
Articol de Adrian Bancu