La 59 ani de la inventarea „rucsacului zburător” de către Iustin Capră, avem o nouă generație de vehicule experimentale de zbor individual care intră în producție de serie (mică):

O platformă tip dronă, cu aterizare și decolare de pe apă, pe bază de energie electrică. Nu necesită licență de pilot, zburând la mică înălțime:

Un automobil-avion construit de compania Terrafugia, pe bază de comandă:

http://www.terrafugia.com/news

Un top 5 cu cele mai interesante vehicule pentru o persoană; sistemul dronă Ehang 184, Volocopterul VC200, Project Zero, și giropropulsorul Pal-V Liberty, în următorul video:

La categoria avioanelor pentru două persoane: hidroavionul Icon A5, Cobalt Co50 Valkyrie, Aeromobil 3,0 (prezent și în clipul anterior) și Airbus E-Fan:

Cele mai mici vehicule zburătoare sunt giropropulsoarele Bensen B8, un mini avion Bede BD5, Colomban Cri-Cri – dotat cu două motoare de motocicletă sau versiune cu o turbină. Gen H-4 este un „rucsac” zburător. Starr Bumble BII e ca o jucărie, nu mai mare decât o motocicletă medie, pare o albinuță cu aripioare mici.

Cele mai mici avioane cu reacție le veți vedea în următorul mic film:

Există și un avion electric cu decolare și aterizare verticală, elaborat de un grup de tineri, cu sprijinul firmei BMW, numit Lilium. Autonomie 500 km, viteza maximă 300 km/h.

Iustin Capră, celebrul inventator român, de curând trecut în eternitate, ne-a lăsat proiectul său de rucsac zburător, invenție de prioritate mondială:

La sfârșit trebuie să menționez vehiculele inspirate de efectul Coandă:

și aparatul realizat în Canada, pe care Henry Coandă îl inventase și brevetase cu numele de aerodină lenticulară:

Viitorul trafic va fi aerian în tot mai mare măsură.

Articol de Adrian Bancu.                                                   Surse: youtube