Telescopul Kepler de la NASA a confirmat câteva detalii importante despre cele șapte exoplanete descoperite în februarie a.c. în sistemul TRAPPIST-1, aflat la 39 de ani lumină de Pământ.

Cercetătorii confirmă, cu autorul imaginilor telescopului, un model orbital obișnuit în cazul exoplanetelor. Aflată la circa 9 milioane de kilometri de Terra, steaua pitică TRAPPIST-1, cea mai îndepărtată dintre cele șapte, este prea rece pentru a acomoda viață.

În plus, oamenii de știință au confirmat că „planeta h” realizează o revoluție completă în jurul stelei principale din sistem o dată la 19 zile.

Echipa de cercetatori a identificat un model „complex, dar predictibil” în care cele șase planete din interiorul sistemului au putut fi localizate cu precizie. Din studierea frecvenței orbitale, ei au calculat șase rute posibile ale „planetei h”, cinci dintre acestea fiind excluse din cauza unor date descoperite ulterior: calcularea cu exactitate a timpului necesar pentru planetă pentru a realiza o revoluție completă în jurul stelei.

Sursa: playtech.ro